Sofie
    Om man går en högskoleförberedande linje och inte får godkänt i matte, har man ändå möjlighet att plugga upp det på KOMVUX' då?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Ja, Sofie, man har rätt att läsa kurser på KomVux - oavsett vilket program man gick på gymnasiet.
    Det som kan begränsa din möjlighet att läsa på KomVux är att de tar in personer med kortare tidigare utbildningsbakgrund först, dvs vuxna som saknar grundskolekompetens. Sedan tar personer in till komvux som har oavslutade gymnasiestudier och i tredje hand de som har treårig gymnasieutbildning: dvs det kan bli PLATSBRIST och du får vänta till nästa gång kursen startar på komvux.
    Men just VILKET PROGRAM man gick på gymnasiet spelar ingen roll när man söker till komvux.

    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare