elev

    hej jag går ma3c och tänkte parallellt plugga ma4 och skriva en prövning. dock undrar jag om man får göra det? detta eftersom prövning i ma4 tar plats innan jag fått betyg i ma 3c

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    De som inte längre är gymnasieelever får göra prövningar i vilka kurser de vill och i vilka städer de vill eller var de hittar möjlighet att göra prövningar. Att uppvisa betygen man haft sedan innan krävs inte, när man ska göra prövning. Du behöver inte ha betygen i mattekurserna eller andra betyg för att få lov att göra prövning i matte4.

    Studie- och yrkesvägledare