omi
    Hej,
    jag har sökt till universitet i tid den 15:e april, till hösttermin 2015, och saknade 200 poäng för att komplettera slutbetyget. Nu har jag läst en 100 p kurs på distans som slutade den 12 juni och en prövning som jag har den 17:e juni. Nu undrar jag om man kan skicka in slutbetyget efter sista kompletterings datumet vilket är den 18:e juni. Med godkänd i alla ämnen förutom ett?
    Mvh
    Omi

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Omi!
    Regeln är att kompletteringar till ansökan till högskola/universitet i Sverige bör vara hos Antagning.se den 18 juni, läs på https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum/Sista-kompletteringsdag/
    men de skriver också om att i fall man inte har möjlighet att skicka kompletteringar i tid, så bör man kontakta Antagning.se skriftligen (via epost eller brev). Man blir "struken" som obehörig (i fall de betyg som inkom i tid inte räcker för att påvisa att man är behörig), men kan ÅTERANMÄLA SIG - och om hur det går till kan du läsa på https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Hall-koll-hela-perioden/Las-antagningsbeskedet-och-svara-/Anmal-dig-igen-/

    Bästa hälsningar & lycka till!
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare