karl
    Jag går teknik och inser att jag behöver läsa in Biologi 1 och 2 samt kemi 2, hur är det smidigast för mig att gå tillväga om jag vill söka in som tandläkare senare till universitet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej KarI,

    fråga SYV på din skoIa om det är möjIigt att föra in Biologi 1 och 2 samt kemi 2 i din studiepIan, så att du kan Iäsa dem under din gymnasietid. Om det inte är möjIigt, kan du söka tiII komvux efter gymnasiet. Ännu ett aIternativ är att skaffa sig kunskaper genom sjäIvstudier och göra Prövningar>> för att få betyg.

    Mvh

    ANNA