Hej och tack för din fråga om ansökan till "fotbollsgymnasium"! Om du med "fotbollsgymnasium" menar NIU, nationellt godkänd idrottsutbildning - då var sista ansökningsdag 1 december 2021 och ansökningssidan är redan stängd, var god läs på gymnasieansokan.svenskfotboll.se
    Men om du menar LIU, lokal idrottsutbildning då är det vanlig gymnasieansökan som gäller. Erbjuder en gymnasieskola LIU-fotboll, får man utöva fotboll på eller via sin gymnasieskola i mer eller mindre stor omfattning - mer information borde finnas på respektive gymnasieskolans webbplats.