Tove

    Hej! Jag funderar på att göra en prövning för att höja mitt meritvärde, men har bara möjlighet att göra den i maj. Kommer jag fortfarande kunna söka i urvalsgruppen BII till höstens antagningar trots att prövningen sker efter sista anmälningsdagen? Och visst söker jag in på både mitt vanliga meritvärde samt det nya?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    sista dag för att Komplettera ansökan till svenska högskoleutbildningar ligger senare än sista ansökningsdatum. Läs gärna info på antagning.se/sv/anmal-dig-och-hall-koll/viktiga-datum/sista-kompletteringsdag - och enl. info på antagning.se så kommer sista dag för komplettering vara 21 juni 2021. Ansökan måste du göra inom anmälningsperioden, alltså senast 15 april 2021 men kan sedan komplettera fram till 21 juni.
    Och det stämmer att du, om du är behörig redan innan komplettering, att du kommer prövas både i BI och i BII med olika meritvärden: med högre meritvärde i BII.