Amanda
    Hej!
    Jag är osäker på om man kan söka in på t.ex. natur som förstahandsval och sen som andra handsval ta natursamhäll?
    Samt så undrar jag om man kan söka in på en annan linje i en annan kommun, och då ha ett förstahandsval i sin egna kommun + ett till förstahandsval i en annan kommun? Hoppas att ni förstår mina frågor!
    Mvh Amanda

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, beroende på i vilka samverkansområde du väljer så kan du bli antagen på två skolor och två program. Söker du program som har annat antagningskansli så kan det hända. Söker du i ditt samverkansområde så stryks alla underliggande val om du kommer in på ditt förstaval - där kan du alltså inte komma in på två. /Lena, Syv