Laura
    Jag söker till yrkesintroduktion inriktat mot barn och fritidsprogram men den andra valet som jag gjorde va barn och fritidsprogram går det ändå bra om jag har ansökt första val med yrkesintroduktion inritat mot barn och fridtidprogram både första och tredje men inte andra får man göra så

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, är lite osäker på vad du menar men Yrkesintroduktion väljer du om du vet att du inte blir behörig att söka "vanligt" Barn och fritidsprogram. Du blir inte antagen till ett Yrkesintroduktionsprogram om du blir behörig. Om du lägger den först och blir behörig i vår så ramlar det ner till ditt andra val där du skriver att du valt Barn och fritid.

    Är det svar på din fråga? Mejla igen annars igen eller boka tid med din Syv så hen får kika på ditt val så det blir korrekt gjort. Måste du välja ett Introduktionsprogram så kan det vara viktigt att det blir rätt eftersom det finns flera. /Lena, Syv