Victoria

    Har tänkt på att studera filosofi 2 då filosofi 1 gick jättebra för mig och intresset finns. Dock är jag inte säker på ifall man ansöka till en kurs i konvux/vuc om man nu redan har en gymnasial examen, stämmer det?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Betyg i kursen Filosofi 2 kommer inte påverka din möjlighet att komma in på en högskoleutbildning , men du kan läsa den kursen på komvux, om komvux i din kommun kan erbjuda det. Kontakta komvux i den kommunen där du är folkbokförd och lycka till!