David
    Hej!
    Jag läser programmet Teknik 2 och har problem med fysik 1. Jag tror inte att jag kommer att kunna klara godkänt i denna kurs men måste man läsa Fysik 2 på Teknikprogrammet eller kan man skippa den kursen och välja en annan?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej David,
    Fysik 2 ingår som en obligatorisk kurs i inriktning TEKNIKVETENSKAP inom Teknikprogrammet.
    Om du läser någon annan inriktning, behöver du inte läsa Fysik 2.
    Om du läser just den inriktningen /Teknikvetenskap/, försök byta inriktning till en annan.
    Om du t.ex. valde inriktning Teknikvetenskap och vill fortfarande läsa de andra två kurser /Matte 4 och Teknik 2, som tillsammans med Fysik 2 ingår i den inriktningen/ kan du välja läsa Matte 4 och Teknik 2 inom Programfördjupningar eller inom Individuellt val, 200 p.

    Jag hoppas att jag svarade på din fråga. I annat fall får du återkomma.
    Mvh
    Liselitte SYV
    Liselotte