alia
    Hej jag går på ekonomiprogrammet och har valt inriktningen ekonomi och jag undrar ifall jag kan studera lantmäteri efter gymnasiet, alltså på högskolan. Och jag undrat även vad som krävs för att kunna studera lantmäteri på högskolan.

    1 Svar

    Hej!

    Du kan studera lantmäteri på högskola, det finns olika typer av utbildningar.
    Om du vill läsa lantmätarprogrammet (180hp - 3år) så krävs att du har grundläggande behörighet
    samt matematik 3b / 3c, Samhällskunskap 1 b / 1a1+1a2 dessa kurser ingår automatiskt i ekonomi-ekonomi programmet.

    Du kan söka på fler utbildningar på www.antagning.se eller www.yhguiden.se

    Vänliga hälsningar
    Melina SYV