Lana
    Jag vill studera något inom juridik i framtiden, men vill även bo utomlands.
    Undrar därför om det är möjligt att studera juristprogrammet på distans och även flytta utomlands medans man gör detta.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Lana!
    som det är nu (augusti 2021) så ger juristprogrammet i Sverige endast i bunden form, alltså "på plats", på skolan, ej på distans. Vi känner inte heller till några planer på att distans skulle införas; du kan kontakta personal som jobbar på de olika lärosäten där juristprogrammet ges och fråga om några planer finns på att införa distans-studier, se listan på studera.nu/jamfor-utbildning/?q=juristprogrammet