Elin

    Hej, jag undrar om det går att studera till makeup artist utomlands? Det är en kort utbildning på komvux och därför är jag osäker, men enligt framtid.se så står det att en väg till yrket är genom utlandsstudier, och om utlandsstudier finns vill jag gärna göra det.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Elin,
    om du hittar studier i utlandet som du är intresserad av, får du gärna söka de studierna. Ta reda på "allt" om den utbildningen utomlands - priser, om visum-kravet finns (visum för studerande kan krävas); boende, språk - på vilket språk ges utbildning (att läsa utomlands på svenska är sällan möjligt).
    Nu är det "corona" så ännu svårare med utlandsstudier pga diverse reseförbud mm.
    Men visst - leta efter utbildningar utomlands som du är intresserad av och ta reda på så mycket om de utb. som möjigt. Vi hoppas att "corona"-situationen förbättras så det blir återigen lättare att resa till andra länder, bl.a för att studera där!
    Hälsningar och lycka till!
    Peter