Jonathan

    Gick samhäll första året, kände tidigt att ja skulle byta, det var för sent så gick klart året. Tänkte ju att betyg inte spelar så stor roll så fick F i språk, NK och Religion. Nu när jag går el har jag bara godkänd och undrar om man vill plugga vidare om de undekända från samhäll följer med, hade jag vetat det hade ja inte gett upp som jag gjorde eftersom det inte spelade roll så tänker om de finns lösning?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Jonathan!
    Huvudregeln är den att i fall en person har flera betyg i samma kurs, då gäller det högre betyget. Alltså, om du läste om samma kurser och fick högre betyg, då kan du glömma att du hade de lägre betygen (de kommer inte ingå i ditt examensbevis).
    Du kan också prata med SYV-en på din gymnasieskola. Hen borde bekaräfta det som jag svarar dig här nu.
    Hälsningar
    D: