Robin
    Hej Syv,

    Kan man ta studenten om jag har till exempel F i Matematik 4 och kemi 2 och biologi 1? om jag går i natur klassen?

    Tack

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, studenten kan du egentligen ta oavsett hur ditt betyg ser ut. Att ta studenten är mer en traditionell avslutning på dina tre år på gymnasiet med din klass och på skolan. För att få ut din gymnasieexamen får du dock inte överstiga 250 kurspoäng F vilket du gör om du har F i ovan nämnda kurser - så där får du kolla på möjligheten att komplettera innan sommaren eller läsa upp senare. /Lena, Syv