Faal

    Hej! Jag har problem med att förstå universitetsantagning. Jag sökte tekniska basår i de tre platser KTH har. Alltså Flemingsberg, södertälje och campus. plus, jag sökte teknisk fysik. Kan jag den 12;e juli tacka ja till min plats på tekniska basåret i södertälje och samtidigt bevara "tacka ja" till mina reservplatser på tekniska basåret i de andra två platser och teknisk fysik? Jag vill göra det här för att många brukar hoppa av under första terminet och då det finns möjlighet till att bli antagen till antingen en av andra lokaler eller på teknisk fysik.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Faal,

    enligt de svar vi tidigare fått från de som jobbar på www.antagning.se kan man stå i RESERV till 7 stycken heltidsutbildningar (eller 14 st. halvtidsutbildningar) samtidigt som man blir Antagen till 1,5 heltidsutbildning (45 högskolepoäng); heltid motsvarar 30 högskolepoäng per termin. Om du inte är säker på hur du ska tolka informationen på www.antagning.se vad gäller tacka ja till erbjuden plats och samtidigt stå i RESERV - var god kontakta de som jobbar med antagningen till högskole-/Universitetsutbildningar. Det finns möjlighet att ringa till Antagning.se på tel.nr 0771-550720 och tel.tid brukar vara på vardagar kl.9-16; det går också att skriva till dem via kontaktformuläret och kanske t o m chatta med dem.