Linnea

    Hej! Jag valde tyska i grundskolan men jag vill mycket hellre lära mig spanska på gymnasiet. Kan jag göra det utan att behöva läsa spanska på en för svår grad? Får man läsa en nybörjar kurs på gymnasiet?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Ja, du får välja ett nytt modernt språk på gymnasiet. Nybörjarkurs heter Spanska 1. Om du ej läste spanska på grundskolan och väljer läsa spanska på gymnasiet, då är det just Spanska 1, nybörjarkursen, du börjar med.
    Nybörjarkursen är för just "nybörjare", alltså de som ej kan någonting inom det ämnet och ska lära sig från början.

    Vänligen
    Julia