Zainab

    När man läser juristprogrammet så kan man vid senare termin välja om man vill jobba med brottmål, advokat, åklagare, civila mål. Är det också möjligt att fördjupa sig kring sharialagar som en inriktning? Hälsningar Zainab

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Zainab,
    ställ gärna din fråga till studievägledare på jursitprogrammet. Vi på FRåGA SYV är endast allmänna studievägledre, ej experter på juristprogrammet.
    Det jag kan hjälpa dig med är att få fram kontaktuppgifter till studievägledare och utbildningsansvariga på juristprogrammet (på de olika svenska lärosätena där juristprogrammet ges). Men de kontaktuppgifter finns på lärosätenas hemsidor, så det är inte några hemliga uppgifter, och du kan kanske hitta de själv också lika snabbt som jag kan göra!? :)

    Här kommer i alla fall länkarna till några sidor där de relevanta kontaktuppgifter syns:
    oru.se/juristprogrammet
    kau.se/juridik/kontakt
    kau.se/utbildning/program
    law.handels.gu.se/kontakt
    gu.se/program
    umu.se/utbildning/program/juristprogrammet
    jurinst.su.se/om-oss/kontakt/utbildningskansliet
    uu.se/utbildning

    Du får gärna återkomma till oss och berätta vad du fick för svar från de olika lärosätena, på din fråga.

    Om din fråga gäller utbildning till jurist i andra länder, än Sverige - ställ i så fall frågan till de utb.ansvariga för de utbildningar som din fråga gäller.
    Vänligen
    ANNA