Håkan
    Hej, jag går teknik och ska välja inviduella val nu och jag har inte tyska i kursplanen. jag funderar på tyska 3, och sedan välja kanske matte 5 i 3ans inviduella val,
    får jag meritpoäng för tyska 3 utan att läsa tyska 4 i 3an
    har hört att man måste läsa båda för att få meritpoäng, är det sant? jag är duktig i skolan och vill helst ha maxat meritpoäng, vad är det bästa jag ska välja i 2an och 3an, är duktig på alla ämnen.