Julia
    Jag skulle vilja läsa mer teoretiska ämnen för att få högre meritpoäng. Kan jag välja vilka ämnen som helst på individuellt val eller är det bara några förbestämda?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Teoretiskt sett kan du välja vilket ämne som helst men det som kan begränsa möjligheterna är att det måste finnas tillräckligt många elever som vill läsa samma ämne under individuellt val så att det finns lokaler och lärare så att det räcker. Det brukar vara många som vill läsa fler ämnen som ger meritpoäng så det är säkert inga problem just i ditt fall. Kolla med dina klasskamrater om ni är fler som vill samma sak så blir ni några stycken på direkten.
    • : Jag skulle vilja läsa rörlig blid. Hur brukar det vara med den kursen. Är det många som vill gå den?
    • Fråga : Ja den brukar också vara ganska populär så jag kan nog nästan garantera att den startar.