Magnus
    Är vvs en svår utbildning om man har svårt för svenska? Bott i Sverige i två år och pratar ganska bra, men kanske får välja något annat bara för att det är lättare.. vilken utbildning är lättast?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Det är en svår fråga du ställer. Svenska är ju närvarande på alla gymnasieprogram och även om yrkesprogrammen har färre stora teoretiska kurser så krävs det ju ändå en hög språkförståelse för att kunna tolka t.ex. instruktioner inom el och vvs rätt - annars kan det ju få stora konsekvenser. På det sättet finns det nog inga "lätta" gymnasieprogram - alla kräver hög förståelse i svenska.