Hej, jag bor i Malmö.. Jag har inte börjat än, är nybörjare i gymnasium. Jag vill gå preparantutbildning, och sedan så gör jag alla mina dåliga betyg.
    Jag vill bli advokat i framtiden & har hört att man ska välja samhälle. Men vad för samhälle asså vilken linje, det finns olika: samhälle - beteende & samhälle - media osv .. Men vilken ska jag välja?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kan välja vilket Samhällsprogram som helst - alla inriktningar ger behörighet att söka till Juristprogrammet efteråt. Välj en inriktning som du tycker verkar intressant och motiverande. Du kan även gå Ekonomiprogrammet - där har dom en inriktning som heter Juridik - kanske kan vara intressant om ämnet intresserar dig. Lycka till! /Lena, Syv