Kimia
    Frågan ovan!

    2 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    IM består av flera olika inriktningar:
    Språkintroduktion
    Yrkesintroduktion
    Preparand
    Individuellt alternativ
    Program inriktat individuellt val PRO

    Vilken av de inriktningar du är intresserad av?

    I Katrineholm finns det IM på en gymnasieskola, se info- här http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/duveholmsgymnasiet
    Duveholmsgymnasiet har alla de 5 inriktningarna på IM. Vilken eller vilka av dem är du intresserad av?

    Hälsningar
    Julia SYV
    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    på länken http://www.katrineholm.se/Duveholmsgymnasiet/Startsida/Kontakt1/Administrativ-personal1/
    ser du epostadresser och tel.nummer till Administrativ personal på Duveholmsgymnasiet i Katrineholm, som du kan kontakta i fall du vill få reda på om det finns platser kvar på Preparandutbildningen.
    Den skolledare, som är ansvarig för IM /som även inkluderar Preparand/ heter

    Mikael Örning

    Telefon/Mobiltelefon: 0150-573 54
    E-post: [email protected]

    Tel.nr och epostadress (ovan) har jag kopierat från skolans hemsida.

    Det snabbaste sättet att få reda på om det finns platser kvar på Preparand, är att fråga Mikael Örning, som garanterat kan svara på den frågan.

    Viktigt att veta att det inte bara tillgång på lediga platser utan även bedömning, som lärare gör, ang. vad som passar dig bäst, som avgör om man blir erbjuden plats på t.ex. Preparand eller på Yrkesintroduktion. Det är, nämligen, så att på Preparand kan man läsa i max ett år och därför måste lärarbedömningen göras att en elev kan bli behörig till gymnasiets Nationella program på ett år. I fall bedömningen är att eleven inte kommer att hinna bli behörig på ett år, rekommenderas då att eleven går på Yrkesintroduktion i stället.

    Bästa hälsningar
    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare