Hej Annie,
    jag råder dig ställa din fråga till Öresund direkt (avdelningen där som heter "Jag vill söka jobb i Danmark"). Se deras webbplats: oresunddirekt.se/se/jag-vill-soka-jobb-i-danmark

    Allmänt gäller: Nordiska länder brukar erkänna varandras utbildningar. Dock kan vi inte lova att detta gäller alltid, utan undantag. Jag tänker också på språken (svenska vs danska): kan du tillräckligt bra danska för att kunna jobba som receptarie där?  Yrket Receptarie förutsätter många kundkontakter och språkkunskaperna i båda tal och skrift är av stor vikt.