Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Aya!
    Det finns ett antal yrken där man kan få jobb inom med " vilken som helst" 3-årig högskoleutbildning och kandidatprogrammen är på 3 år. Det är t.ex sådana yrken som: Utbildningsadministratör, Arbetsförmedlare, Studiestödsutredare, Civilutredare, Utredare på FK.

    Om du väljer läsa kandidatprogrammet i Mänskliga rättigheter, tar du i slutet av programmet en filosofie kandidatexamen i mänskliga rättigheter.
    "Du har förvärvat goda ämneskunskaper och har färdigheter i att söka information, analysera, skriva och argumentera. Du har erfarenheter av att tänka kritiskt, samarbeta och ta individuellt ansvar. Om du nu vill ut på arbetsmarknaden eller fortsätta på den akademiska linjen är helt upp till dig själv. Du är nu en Människorättsvetare!" - står det på Lunds Universitets webbplats.
    Tips! kontakta de som jobbar på det programmet som du vill söka till och fråga om de kan dela med sig av kunskap om var deras f d studerande arbetar idag.