Hej Ronja, om du vill ta ut kandidatexamen måste du göra planering till sammans med studievägledare på det lärosäte där du vill ta ut examen.
    Rekommendationen är att läsa alla kurser i samma ämne på Samma Lärosäte; detta för att ej riskera att kurserna "överlappar" varandra. Om kurserna överlappar varandra kommer inte poängen räcka till sen, när du vill sätta ihop kurserna till kandidatexamen. Alltså, om du läser 3 kurser i kriminologi - läs dem på samma lärosäte, är mitt råd.
    För övrigt, kontakta studievägledare på det lärosäte där du vill ta ut examen.
    Vänligen
    ANNA