Julia
    Hej! Jag går andra året på samhällsprogrammet på gymnasiet med inriktning på beteendevetenskap. Efter gymnasiet så är jag intresserad av att plugga vidare till beteendevetare. Men jag undrar om man ska gå kandidatprogram i beteendevetenskap eller beteendevetenskapliga programmet? Vad är skillnaden?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej! Läs på http://www.fragasyv.se/info/beteendevetare-ett-program-eller-fristaende-kurser men bet.vet.programmet kan också vara längre än tre år, t.ex 3,5 år. För kandidatexamen räcker det med tre år om de är de rätta kurserna man läste (viktigt att tänka på om man läser fristående kurser). Bet.vet.programmet kan ha olika inriktningar. Läser man till kandidatexamen via fristående kurser kan man skapa sin egen personliga inriktning. Se på www.studera.nu var utbildningarna finns och kontakta vägledare på de institutioner där du vill läsa för mer info. Med vänlig hälsning, Mikael