Vakman
    Hej! jag undrar om man behöver ha kemi under andra och tredje året på teknikprogrammet
    • : Måste man läsa kemi 1 eller kan man skippa det?
    • Liselotte : På Teknikprogrammet på gymnasiet i Sverige ingår Kemi 1 som en OBLIGATORISK KURS. Därför måste man läsa den, om man går på Teknikprogrammet. Även på Naturvetenskapsprogrammet är Kemi 1 är en obligatorisk kurs. På de övriga gymnasieprogram behöver man inte läsa kemi. :)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, på Teknikprogrammet läser man endast en kemikurs - Kemi 1. Den läser man under ett år sen läser man inte kemi mer om man inte frivilligt väljer att lägga till det. /Lena, Syv