Edwin
    Hej!

    Jag går just nu på ekonomi programmet och om jag nu ändrar mig framöver och vill plugga till högskoleingenjör så krävs det bla kemi fysik biologi, kan man läsa dessa kurser på distans medans man pluggar på gymnasiet? om inte,
    hur långt tid tar det att plugga dessa efter gymnasiet? tar väl inte flera månader? (lägga ner all tid efter gymnasiet hade jag tänkt)

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, för att kunna läsa på KOMVUX' måste man bara 20 år eller ha ett avslutat gymnasieutbildning och om du kan läsa extra kurser via din gymnasieskola bör du fråga på skolan. Ett annat alternativ är att läsa naturvetenskapligt basår på högskola efter gymnasiet. Ang hur lång tid kurserna tar, så beror det på... Om man läser på heltid läser man biologi 1 på fem veckor och fysik 1a på 7,5 veckor, det är inte omöjligt att komplettera på KOMVUX' på en termin. Med vänlig hälsning, Mikael syv