KaK
    Hej!
    Jag läser receptarieprogrammet och kommer att ta examen i janauri 2018.
    Jag vill plugga vidare till klinisk farmaci.
    Kan man läsa programmets (magisterprogrammet i klinisk farmaci) kurser som fristående kurser för att sedan kunna tillgodoräkna de kurser man har läst ?
    • Anna : Om de kurser finns sökbara som fristående kurser, kan du söka dem. Annars - inte. Se om de finns att söka som fristående kurser.
    • Daniel : Jag fick svar från studievägledare som jobbar på just det programmet och svaret är tyvärr Nej, det är inte möjligt. :(

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej KaK!

    Är det den här utbildningen - www.uu.se/utbildning/utbildningar/selma/program/?pKod=FKF2N&lasar=17/18 - som du är intresserad av?

    Det programmet (länk ovan) består av följande kurser, se nedan, som läses samtidigt:

    Jag har nu pratat med en studievägledare som är kopplad till just den utbildningen och som är mest insatt och kan därför ge det bästa (rätta) svaret & fick tyvärr svar att det är INTE möjligt att läsa någon av de kurserna som en fristående kurs. De kurser ges endast inom programmet och ej som fristående kurser.

    Hälsningar

    Daniel SYV

    • : Hej tack för svaret. Kan man läsa kurser från master programmet i läkemedelsanvändning som fristående kurser ?
    • Anna : Tror inte det, men den som vet är studievägledare på det lärosäte där utbildningen ges. Har du testat fråga dem? :)
    • : Nej jag har inte hunnit prata med syv än. Kan kontakta dem. Tack för tipset
    • Mikael : Bra, gör så och lycka till°!
    Läs alla kommentarer