Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej S!
    Du får gärna vända dig till de som jobbar på universiteten med de utbildningar som ligger inom den aktuella kunskapsområde: du kan ställa frågor både till studievägledare på de centrala vägledningsenheter på lärosätena och till studievägledare som finns på institutionerna.
    Som allmän studievägledare vilket jag är och också mina kollegor här på FRåGA SYV som brukar svara på inkomna frågor, har vi tyvärr inte detaljkunskap inom alla yrkesområden.
    Jag kan därför endast ge dig råd på var du kan söka information som svarar på din fråga. Ett sätt är att du tittar på information på utbildningarnas egna webbplatser och ett annat att du kikar på de aktuella plats-/jobbannonserna (annonser om lediga jobb) där brukar arbetsuppgifterna beskrivas. Här är länk till en lista med 8 annonser på arbetsförmedlingens webbplats (uppgift från 8 februari 2023). Läs gärna information i annonserna. Jag ser att  även BMA sökes för att jobba inom klinisk farmakologi. Så kika även på yrket BMA och kontakta studievägledare som jobbar på lärosäten/institutionerna där BMA utbildas.