Jwan

    Hej! när man gör prövningar måste man köpa in böcker eller behöver man inte det? eftersom jag hade för mig att vissa använder digitala läromedel.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    hur du förbereder dig till prövningen är helt upp till dig. Det ställs inga krav på att köpa böcker eller göra ngt annat, utan du får skaffa dig kunskaperna som du vill. Det är dock viktigt att HA KUNSKAPERNA när prövningsdagen kommer, för att annars får man F betyg på prövningen.
    Det som är bra är att i fall man har flera betyg i samma kurs så gäller det Högre betyget; på så sätt kan man inte sänka sitt betyg genom att försöka höja det.
    Vad gäller läromedel inom mattekurserna så kan man varmt rekommendera Mattecentrums sida Matteboken.se - det är gratis att använda och grundskole- samt gymnasiala kurser i matte finns upplagda för repetition och självstudier. Även avsnitt om att träna inför högskoleprovet finns där: var god se matteboken.se/lektioner/hogskoleprov