Elev
    Hej! Jag ska börja andra året på gymnasiet om någon vecka. Är rekryterad av ett nannyföretag och kommer jobba en gång i veckan i cirka 3 timmar efter skolan.

    Har precis avslutat min sommarpraktik (ej nannyföretag, utan i butik pp ett köpcentrum) och flera i personalen tipsade om att jag ska fråga chefen om möjlighet till behovanställning eftersom att jag trivdes så bra och de är nöjda med mig. (En av de anställda är själv behovanställd och vi är lika gamla, och än så länge har jobbet inte krockat med hans studier).

    Undrar därför om det är möjligt att ha två olika jobb (med två olika kontrakt?) samtidigt som jag studerar. Frågar då jag inte vill fråga om chefen om behovanställning om det visar sig att jag inte kan pga nannykontraktet. (Förstår att ni kanske inte är så insatta på detta, om ni kunde hänvisa mig till en annan sida så skulle jag vara tacksam för det med! Visste inte riktigt vem jag skulle fråga)

    Jättetacksam för all hjälp och tack på förhand!

    Med vänliga hälsningar

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej! Behovsanställning betyder att de ska kontakta dig, vid behov, ibland (kanske eller kanske inte alls...) och fråga om du kan jobba någon kväll eller under helgen; du kan då svara Ja eller Nej, beroende på hur du ligger till med skolarbetet.

    Därför tycker jag du ska fråga chefen! Och lycka till!

    • Elev : Tack för hjälpen Anna! Önskar dig en fortsatt fin dag.
    • Julia : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp!