Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Tasnem,
    sök alla de yrkeshögskoleutbildningar som du är intresserad av. YH-utbildningar inom Data/IT finner du i den långa listan på yhguiden.se/resultat?Education. Vad gäller behörighet, så får yrkeshögskola göra undantag och ta in även obehöriga, därför har alla - i alla fall teoretiskt sett - en chans att komma in. Givetvis är det bättre att ha "mer på fötterna" och bland annat ha arbetslivserfarenhet med sig när man söker. Arbetslivserfarenhet värderas högt vid antagning till yrkeshögskoleutbildningar.
    Nedan finner du några exempel på yrkeshögskoleutbildningar inom Data_IT:
    utbildning/agstu-ab-arbete-genom-studier/fpga-systemutvecklare
    utbildning/lernia-yrkeshogskola/agil-systemutvecklare-i-java-och-javascript
    utbildning/campus-varnamo/webbutvecklare-net
    utbildning/nackademin/it-sakerhetstekniker
    utbildning/ihm-business-school/agil-projektledare
    utbildning/ec-utbildning/webbutvecklare-inom-net
    utbildning/nackademin/programutvecklare-java
    utbildning/tuc-yrkeshogskola/it-projektledare