William
    Jag har godkänt i samtliga ämnen i gymnasiet och gjort alla obligatoriska kurser, men mina betyg är bara medelmåttiga, alltså kan jag inte komma in på juristlinjen med mina gymnasiebetyg. Kan jag göra högskoleprovet och ta mig in genom det om jag får antagninspoängen dvs 1.5-1.6?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    hej, William!

    som behörig sökande kan man komma in på en högskoleutbildning i HP-urvalsgruppen. gör högskoleprovet så många ggr du kan!

    Lycka till!

    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare