Rojin

    Hej. Har sett att det finns många lediga platser på flera yrkesprogram, min fråga är skulle jag kunna få en plats även fast jag bara har godkänt i 7 ämnen (inklusive kärnämnena). De yrkesprogram jag syftar på är vård och omsorg eller handel.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Obehörig till nationella program kan tas in på Programinriktat val, där man i praktiken läser med en vanlig klass (i alla fall för det mesta); dock kan konkurrens uppstå om platserna om många obehöriga vill komma in.

    Vänd dig till ditt gymnasieantagningskansli. Lycka till!