studerande

    Med tanken på att högskoleprovet är inställt tror ni att BII kommer öka om man exempelvis ska söka läkarutbildningen? Håller På att läsa upp mina betyg därför vill jag veta om BII kommer öka enligt vad ni tror . Har tänkt dock söka om ca 1,5 år så då kanske hp är tillbaka troligtvis. Men ville bara se er fundering på just BII. Tror ni att den ökar just nu?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Tyvärr kan vi inte gissa, alls. För att det är så många olika faktorer som påverkar vart antagningsgränserna "hamnar". En av de viktigaste faktorerna är Antal Utbildningsplatser på den utbildningen du är intresserad av att komma in på.
    Och antal platser kan ändras - och beslut om det kan bli fattat ganska kort tid innan utb.börjar - och på så sätt kanske många fler kommer från RESERV om antal platser utökas.
    De råden vi kan ge är "de vanliga": försök få så höga betyg du kan och höjd ditt meritvärde så mycket som möjligt. Sök också till alla lärosäten där programmet ges,  i hela Sverige.
    Lycka till!
    ANNA