Jo, man kan prövas i BI, BII och HP (och även samtidigt också i BF, där sökande med omdöme från en folkhögskola prövas).
    Om du redan innan du kompletterar med högre betyg är Behörig, prövas du även fortsättningsvis i BI, direktgruppen och samtidigt i BII, kompletteringsgruppen
    I BI prövas du med det lägre meritvärde som du hade innan kompletteringen/höjningen av meritvärde.
    I BII prövas du med det högre meritvärde som du får efter att du har höjt dina betyg.