robin
    har valt teknik med inriktningen media och kommunikations teknik, eftersom jag redan kan programmera hemsidor och kan flera olika programmeringsspråk, samt var intresserad för hur en dator fungerar och kommunicerar med sig själv,
    men planen var alltid att få job inom konst/digital konst. Eftersom jag älskar att rita och skapa mina egna världar/mina tankar på paper. Och så kom idéen up, varför inte ta estet inriktningen bild? mitt liv kommer ju endå bestå av design och bild likaså mitt framtida jobb. Men nu är jag osäker om estet kommer ge mig mycket och få mig att utveckla, jag kommer att studera vidare på högskola det vet jag redan nu. Jag har kollat på en högskola kallad "The game assembly" vilket kräver eng 6, som Gislaveds skola erbjuder om jag går estet där. Så min fråga är kommer estet var en lärorik linje, eller är det bättre att gå teknik så jag får en "plan B" om konst livet inte går som planerat? Teknik kommer jag att klara av så det är inte så att jag inte tar teknik eftersom det är mer av en "plugg" linje, jag har själv c-a 275 poäng.
    För att nämna det så kommer jag ha lika många jobb alternativ i vilket av linjena jag tar, så det är väl bara upp till om estet kommer att utveckla mitt bild och design sinne.
    Tack för din tid! //Robin

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, härligt att du har många planer och tankar om hur du vill jobba i framtiden! Och du verkar ha riktig koll på vad som kan passa dig - kul! Dock är det svårt för mig att rekommendera eller kunna ge ett rätt svar på om Estet skulle passa dig bättre än Teknik. Utifrån din beskrivning så kanske du även ska kika mer på Estet med inriktning media och estetik mer än Bild och form. Där sysslar man också med design/trycksaker/grafiskt...Ett tips bara.

    En annat tips är ju att kanske gå provdagar på de olika programmen så du får en djupare uppfattning om hur kurserna är och om de passar dig och just din intresseinriktning. /Lena, Syv