Jawad Sakhi

    Hej! Jag har gymnasie examen från Afghanistan och läser kompletterande kurser på en gymnasieskola som har samarbete med komvux-lärcentern i min hemmkommun. Jag undrar om att kommer mina kompletteringar att multipliceras med faktorn 1,2 vid antagning till högskolan eller inte? på antagning.se står det att bara betyg från komvux får faktorn 1,2 men jag undrar hur är det i mitt fall?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    situationen som du beskriver hör till "ovanliga situationer". Det finns därför inte ngt färdigt svar vi kan ge dig här på FRåGA SYV. Jag vill be dig kontakta Antagning.se och få svar från dem. Tel.nr 0771-550720