Xingyi

    Kommer in på Kandidatprogram i logik, filosofi och matematik i stockholms universite, men det känns littet suspicious. https://www.su.se/sok-kurser-och-program/hlfmk-1.412688?semester=HT20&eventcode=10738 Enlight UHR (https://statistik.uhr.se/)så ser jag ingen antagnings gräns för den här program, men man får ju fortfarande kandidatexamen i matematik så den borde väl ha ett ganska högt antagningsgräns?

    • Anna : Kan t.ex vara så att det är en ny utbildning, som ej tagit in förut (för att den då inte fanns). Fråga personal på lärosäte om det är en ny utibldning.
    • :

      Tack för svaret! Jag hade en till fråga som jag insåg igår kväll. Om vi säger att jag tycker inte om den utbildning efter 2 år, kan jag fortfarande söka andra universitet med min gymnasiet betyg? Vilka andra konsekvenserna kommer jag få förutom betal pengar till CSN ?

    • Julia : Jag ska nu skriva svar till dig. Se nedan - inom kort. :)
    • Ludmila : programmet är ganska nytt. De första gångerna var söktrycket inte så stort vilket innebar att de allra flesta behöriga kunde komma in. Inför årets omgång har dock trycket ökat en del i takt med att programmet blivit mer känt. Det hjälper kanske inte dig med frågor angående denna antagningsomgång, men lagom till nästa omgång (hösten 2021) kommer sannolikt antagningsstatistiken att vara mer intressant. Vänliga hälsningar
    Läs alla kommentarer

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    det går alltid att hoppa av en utbildning. Om du efter 2 år på programmet inser att det är fel program för dig, finns det flera alternativ. För det första så är det inte omöjligt att få jobb även med en oavslutad utbildning.
    För du andra så kan du givetvis söka andra utbildningar och på nytt konkurrera om plats med dina gymnasiala betyg.
    Det borde också gå att komplettera de kurser som du har läst med fler kurser och ta ut examen - men det får du ta med studievägledare på den institutionen där du vill få ut examen.
    Vänligen
    Julia

    • : Tack!
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!