Linda
    Om antagningsgränsen var 212, medianen 240 och min poäng 237.5 samt antal plater är 32. Har jag en bra chans att komma in?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, även om jag inte kan säga säkert så ser det väl ändå bra ut att ligga så nära medianen och så pass mycket över antagningsgränsen - det tycker jag nog.

    Du kan ju kolla hur mycket det brukar skilja mellan preliminära och slutlig antaningen åren innan så kanske du får en hum om hur mycket det brukar skilja på. /Lena, Syv
    ..om du tittar på denna sida så ser du i vänsterspalten att du kan kolla den preliminära antagningspoängen från flera år tillbaka på olika skolor och program http://www.gyantagningen.se/slutliga-antagningar/preliminar-antagning/prel-antagning-2014.html

    ..sen går du in på denna sida med den slutliga antagningen - så kan du jämföra hur stor skillnad det har varit från år till år mellan den preliminära och den slutliga antagningen på just de skolor som du tänker välja. http://www.gyantagningen.se/slutliga-antagningar/slutliga-antagningar---tidigare-ar.html

    /Lena, Syv