Filip 9087

    Hej! Jag har nationella prov i min Spanska kurs just nu (steg 3), och har fått ett F i den muntliga delen. Medans jag fått E i skriva, höra och läsa. Min fråga är då, kan min lärare sätta ett F i kursen fastän jag fått E på andra delar? Tack på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Ja, din lärare kan sätta F på kursen (i alla fall enligt min erfarenhet). Betyget i hela kursen behöver inte vara identisk med betyget på Nationella provet (utan kan vara både högre och lägre). Det är läraren som gör bedömning om din kunskapsnivå i hela kursen den dagen betyget sätts.

    Studie- och yrkesvägledare