B.
    Jag går åk 1 på gymnasiet. Jag har inte engelska betyg från åk9 därför läser jag upp den extra i min skola. Min fråga är kommer jag få betyg på engelska 5 i året eller inte ?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Aylin,
    Engelska 5 är en gymnasiekurs & för att kunna läsa den måste man först få minst betyg E i Engelska grund /det vill säga en kurs i engelska på grundskolan, för å k 9/. När du får godkänt betyg i Engelska grund, kan du börja läsa Engelska 5.
    När du är klar med Engelska 5, får du betyg i den.
    Exakt när det blir är det omöjligt för mig att svara på. Rätt person att fråga är din lärare i engelska.

    Önskar dig allt väl!
    Mikael SYV