Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Jamila,

    så vitt vi på Fråga SYV vet, så kollar CSN studieresultat mot slutet av hela den perioden som du fick studiemedel för - eller kanske t o m när du ansöker om studiemedel för Nästa period.
    Alltså, så vitt jag vet i alla fall - så borde du ha rätt till utbetalningar "som vanligt" under hela den perioden som du fick Studiemedel beviljad för. Om du fick beslut om studiemedel för 2 terminer - så kommer utbetalningarna till dig under de här 2 terminerna, såvida du inte meddelar att du Hoppar av utbildningen eller minskar omfattning i din utbildning (minskad omfattning är det om du går från Heltid till Deltid; eller från 75% av studietakt till 50% av studietakt; eller från 50% till lägre än 50% av studietakt).

    Men det är CSN som fattar beslut om studiemedel. Jag kan endast läsa info på www.csn.se och också ringa och fråga personal på CSN, men det är bättre att du ringer eller mailar till CSN själv - för att du vet ju mycket mer om din situation som jag.
    Jag vet endast det du skriver i din fråga.

    Tänk på att helt oavsett vad ngn annan säger, så är det beslut från CSN som kommer att gälla!

    Vänligen
    L.

    Liselotte