Merry
    Hej! Jag undrar om jag kommer få nån studiebidrag om jag går på annan ort men som finns här jag bor (alltså programmet finns i min ort men jag vill pendla till en annan ort) så att frågan är om man får nån studiebidrag??

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, studiebidraget är inte bundet till var eller på vilken skola du pluggar utan är bara bundet till ATT du pluggar heltid. Du får det oavsett vilket gymnasium du går på. /Lena, Syv