Sebbe
    hej jag har F i engelska.. innebär de att jag inte kommer få yrkesexamen?

    om jag inte får yrkesexamen vad innebär de för mig med jobb osv?

    Med vänlig hälsning, Sebbe

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Sebbe!
    Engelska 5 måste man få minst E betyg i för att kunna få ut gymnasieexamen.
    Med F i Engelska 5 (som är första gymnasiekurs i engelska) får man ett Studieintyg som inte ger rätt till att söka till högskola.
    Om du inte får ut yrkesexamen kan du ändå få jobb och t o m komma in på en YRKESHÖGSKOLEUTBILDNING, för att de är generösa med att bevilja undantag. Se utbud på www.yhguiden.se.

    Bäst för dig är givetvis om du kan läsa på & få minst E i Engelska 5 så att du kan få ut Yrkesexamen.
    Mvh
    Anna SYV