Emilia
    Hej! Jag har precis börjat nian och ska snart söka in till gymnasiet. Jag går i en skola där alla har väldigt bar betyg, de flesta har typ A i alla ämnen, det har inte jag. Mina poäng ligger på 215, jag är så rädd att jag inte ska komma in på ett gymnasium?
    Så min fråga är 215 poäng lågt? Kommer jag komma in på ekonomiprogramet i lund? eller ska jag söka något annat?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan, det är ingen som vet var antagningsgräns kommer att hamna nästa gång, det är därför smart att ha många alternativ i sitt gymnasieval / sök samma program på många olika gymnasieskolor och vi håller tummarna!

    Om du gör ditt bästa i alla ämnen och söker många alternativ till gymnasiet - då har du gjort allt du kan göra och borde vara trygg i det! Man kan bara göra sitt bästa!

    Lycka till! Vi håller tummarna!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare