Anna

    Hej, just nu läser jag naturkunskap 2 på komvux för att få behörighet till mitt framtida program jag vill läsa. Det programmet kräver även matematik 3C, men istället kommer jag att läsa matematik 4 för att samla extra meritpoäng. Min fråga är om jag nu kommer konkurrera i endast BII eller om jag även kommer konkurrera i BI när jag söker in?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Eftersom du utan komplettering inte är behörig då prövas du i BII, alltså i Kompletteringsgruppen.

    Studie- och yrkesvägledare