Kimia
    Efter att jag slutar VO,och läser kurser för behörighet för biomedicinsk analytiker på komvux,kommer jag få en utbildningsplats då när jag söker till utbildningen?.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    ingen kan svara på frågan om du kommer in - det beror på om du kommer att ha tillräckligt höga betyg så att du vinner i konkurrensen mot de andra som kommer att söka samma utbildning.
    Råd till dig: gör högskoleprovet - då får du en extra chans att komma in
    och ett annat råd: tänk och förbered en plan för vad du gör i fall du inte får utbildningsplats på biomedicinsk analytiker utbildning.
    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare